برنامه نویسی Android با Java - سطح 2

مشخصات این دوره:

عنوان ترم جاری: خرداد 95 (2)
مدرس: مهدی عباس پور
تاریخ شروع دوره: پنج شنبه 6 خرداد 1395
روز برگزاری: پنج شنبه
ساعت: 13:00 تا 16:00
طول مدت دوره: 24 ساعت (8 هفته متوالی )
شهریه: 400,000 تومان
 

خلاصه

پس از گذراندن دوره آموزشی برنامه نویسی Android با Java - سطح 1، هم اکنون وقت آن است که با جزئیات و امکانات پیشرفته برنامه نویسی Android آشنا شده و امکاناتی را که شانس دیدن و تجربه آنها را فقط در برنامه های نوشته شده توسط برنامه نویسان حرفه Android خواهید داشت به برنامه تان بیافزائید.

 

 

مطالب مهم این دوره

گزیده ای از مواردی که در طی این دوره خواهید آموخت به شرح زیر است:

  • یادگیری نحوه ارتباط با وب سایت ها و
    • دانلود کردن فایل از اینترنت توسط برنامه و استفاده از آن
    • برقرار کردن ارتباط برنامه با سرویس های مبتنی بر وب از طریق SOAP, JSON و ...
  • افزودن قابلیت کار با نقشه ها و سرویس های مبتنی بر مکان (Location Based Services) به برنامه
  • استفاده از Telephony API شامل
    • ارسال و دریافت SMS از طریق برنامه
    • مانیتور کردن SMS های ارسالی و دریافتی توسط دستگاه و انجام اعمال اضافی لازم در صورت نیاز در برنامه
  • کار با فایل های چند رسانه ای در برنامه شامل
    • پخش صدا و تصویر و ... در برنامه
    • افزودن قابلیت ضبط صدا به برنامه
    • دسترسی به محتویات رسانه ای گوشی
    • دسترسی به SD Card در برنامه
  • ایجاد و ساختن Home Screen Widget ها
  • کار با قابلیت های Touch آندروئید و استفاده از آنها در برنامه
  • استفاده و مدیریت Sensor های نور، Proximity ، سنجش دما، Gyroscope ، شتاب سنج، سنجش مغناطیس، گرایش به جهات مختلف، جاذبه، تشخیص چرخش دستگاه،  و Near Field Communication در برنامه
  • کار با Contacts API در برنامه، نحوه خواندن لیست تماس ها، طرف های تماس، افزودن و ویرایش آنها در برنامه
  • آماده سازی برنامه شما برای انتشار شامل:
    • نحوه حفاظت از برنامه در برابر کپی غیرمجاز
    • کسب درآمد از فروش برنامه
    • بومی سازی برنامه و چند زبانه کردن آن
    • پشتیبانی Screen Size های مختلف
    • آماده کردن برنامه برای کار بر روی دستگاه های مختلف

فهرست کامل مطالب این دوره را می توانید در انتهای این صفحه مشاهده کنید.

 

 


پیش نیازها

پیش نیازهای این دوره عبارتند از:


نحوه ثبت نام

برای ثبت نام می توانید مبلغ شهریه را به صورت کامل و یا بخشی از آن (پیش پرداخت) به صورت آنلاین، واریز به حساب بانکی و یا کارت به کارت پرداخت کنید.

کل مبلغ شهریه میبایست در اولین جلسه تشکیل کلاس تسویه شود.

پرداخت آنلاین با کلیه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و با داشتن رمز دوم کارت، و CVV2 قابل انجام است.

در صورت واریز مبلغ به صورت کارت به کارت (از طریق عابر بانک) یا واریز به حساب بانکی میبایست جزئیات پرداخت را در بخش دوره های ثبت نام شده شما و انتخاب گزینه پرداخت شهریه ثبت کنید، در غیر این صورت پرداخت فوق از شهریه شما کسر نخواهد شد.

پرداخت شهریه به صورت اقساط طی هماهنگی با مسئولین آموزشگاه و با ارائه چک معتبر میسر است.

 


سرفصل های این دوره به شرح زیر است:

  1. ایجاد کردن و استفاده از سرویس ها
    • استفاده از سرویس های HTTP
      • استفاده از HttpClient برای ارسال درخواست های Get
      • استفاده از HttpClient برای ارسال درخواست های Post
      • SOAP , JSON و تجزیه گرهای XML
      • مدیریت Exception ها
      • رفع مشکلات Multi Threading
      • مشکلات Timeout ها
      • استفاده از HttpURLConnection
      • استفاده از AndroidHttpClient
      • استفاده از Backgroud Thread ها (AsyncTask)
      • دانلود کردن فایل ها با استفاده از DownloadManager
    • استفاده از سرویس های Android
      • آشنایی با سرویس ها در Android
      • آشنایی با سرویس های Local
      • آشنایی با سرویس های AIDL
      • تعریف یک Service Interface در AIDL
      • نوشتن یک AIDL Interface
      • فرخوانی سرویس از یک برنامه Client
      • پاس کردن Complex Type ها به سرویس ها
  2. بررسی Package ها
    • Package ها و Process ها
      • جزئیات یک Package Specification
      • ترجمه کردن یک Package Name به یک Process Name
      • تهیه لیست Package های نصب شده
      • حذف کردن یک Package از طریق Package Browser
    • مرور مجدد پروسه افزودن امضای دیجیتال به پکیج ها
      • آشنایی با امضای دیجیتال: سناریو 1
      • آشنایی با امضای دیجیتال: سناریو 2
      • الگویی برای درک بهتر امضاهای دیجیتال
      • شما چگونه امضای دیجیتال می کنید؟
      • مفاهیم پروسه افزودن امضای دیجیتال
    • به اشتراک گذاری داده ها بین Package ها
      • ماهیت Shared User ID ها
      • یک الگوی کد برای به اشتراک گذاری داده ها
    • پروژه های Library
      • یک پروژه Library چیست؟
      • نتایج پروژه های Library
      • ایجاد یک پروژه Library
      • ایجاد یک پروژه Android که از Library استفاده می کند
      • هشدارهایی که هنگام استفاده از پروژه های Library میبایست به آنها توجه کرد
  3. بررسی Alarm Manager
    • مفاهیم Alarm Manager: تنظیم کردن یک Alarm سداه
      • دسترسی به Alarm Manager
      • تنظیم کردن زمان Alarm
      • ایجاد یک Receiver برای Alarm
      • ایجاد یک PendingIntent مناسب برای Alarm
      • تنظیم کردن Alarm
      • پروژه تستی
    • بررسی سناریوهای دیگر Alarm Manager
      • خاموش کردن یک Alarm به صورت مداوم
      • کنسل کردن Alarm
      • کار کردن با چند Alarm
      • تقدم Intent در خاموش کردن Alarm
      • ماندگاری Alarm ها
    • احتیاط های Alarm Manager
  4. بررسی نقشه ها و سرویس های مبتنی بر مکان
    • آشنایی با پکیج Mapping
      • دریافت یک Maps API Key از Google
      • آشنایی با MapView و MapActivity
      • افزودن Marker ها با استفاده از Overlay
    • آشنایی با پکیج Location
      • Geocoding در Android
      • Geocoding با Thread های Background
      • آشنایی با سرویس LocationManager
      • نمایش مکان کنونی شما در نقشه با استفاده از MyLocationOverlay
      • استفاده از Proximity Alert ها
  5. استفاده از Telephony API
    • کار کردن با SMS
      • ارسال SMS
      • مانیتور کردن SMS هایی که دریافت می شوند
      • کار کردن با SMS Folder ها
      • ارسال ایمیل
    • کار کردن با Telephony Manager
    • Session Iinitation Protocol معروف به SIP
      • بررسی یک مثال عملی: SipDemo
      • پکیج android.net.sip
  6. آشنایی با Framework های Media
    • استفاده از Media API
      • استفاده از SD Card
    • پخش کردن Media
      • پخش کردن فایل های صوتی
      • پخش کردن فایل های تصویری
    • ضبط کردن Media
      • بررسی نحوه ضبط صدا با اتسفاده از MediaRecorder
      • ضبط کردن صدا با AudioRecord
      • بررسی نحوه ضبط Video
      • بررسی کلاس MediaStore
      • ضبط کردن صدا با استفاده از یک Intent
      • افزودن محتوای رسانه ای به Media Store
      • مجبور کردن MediaScanner برای استفاده از تمام SD Card
  7. Home Screen Widget ها
    • ساختار Home Screen Widget ها
      • Widget های Home Screen چه هستند؟
      • تجربه کاربر با Home Screen Widget ها
      • چرخه حیات یک Widget
    • یک برنامه نمونه Widget
      • تعریف Widget Provider
      • تعریف سایز Widget
      • فایل های مربوط به چینش Widget
      • ایجاد یک Widget Provider
      • ایجاد مدل های Widget
      • ایجاد Widget Configuration Activity
    • ابزار Widget Preview
    • محدودیت ها و افزونه های Widget
    • Widget های مبتنی بر Collection
  8. Touch Screen ها
    • آشنایی با MotionEvent ها
      • شیء MotionEvent
      • استفاده مجدد از MotionEvent ها
      • استفاده از Velocity Tracker
    • Multi Touch
      • مفاهیم Multi Touch
    • استفاده از Touch در Map ها
    • Gesture ها
      • Pinch Gesture
      • GestureDetector و OnGestureListener
      • Gesture های سفارشی
      • برنامه Gesture Builder
  9. استفاده از Sensor ها
    • Sensor چیست؟
      • تشخیص دادن Sensor ها
      • درباره Sensor ها چه می دانیم؟
    • دریافت رویدادهای Sensor
      • مشکلات دریافت اطلاعات Sensor ها
    • تفسیر کردن داده های Sensor
      • سنسورهای نور
      • سنسورهای Proximity
      • سنسورهای دما
      • سنسورهای Gyroscope
      • شتاب سنج
      • سنسورهای محیط های مغناطیسی
      • استفاده از شتاب سنج و Sesnsor های محیط های مغناطیسی با هم
      • سنسورهای Orientation
      • سنسورهای کج شدن و GeomagneticField
      • سنسورهای جاذبه
      • سنسورهای شتاب خطی
      • سنسورهای منحنی چرخش
      • سنسورهای Near Field Communitation
  10. بررسی Contacts API
    • آشنایی با Account ها
      • مروری سریع بر صفحه های Account
      • رابطه Account با Contact ها
      • خواندن Contact ها
    • بررسی برنامه Contact ها
      • آشنایی با پرونده شخصی
      • نمایش Contact ها
      • نمایش جزئیات Contact ها
      • ویرایش جزئیات Contact ها
      • تنظیم تصویر برای یک Contact
      • Export کردن Contact ها
      • انواع داده های Contact ها
    • بررسی Contact ها
      • بررسی پایگاه داده SQLite مربوط به Contact ها
      • Contact های خام
      • جدول داده ها
      • Contact های Aggregated
      • view_contacts
      • contact_entities_view
    • کار کردن با Contacts API
      • بررسی Account ها
      • بررسی Contact های Aggregated
      • بررسی Contact های خام
      • بررسی داده های Contact های خام
      • افزودن یک Contact و جزئیاتش
    • کنترل کردن Aggregation
    • اثرات Sync کردن
    • بررسی پرونده شخصی
      • خواندن پرونده Contact های خام
      • خواندن داده های پرونده Contact ها
      • افزودن داده ها به پرونده شخصی
  11. آماده سازی برنامه شما برای انتشار
    • تبدیل شدن به یک ناشر
      • تبعیت از قوانین
      • Developer Console
    • آماده کردن برنامه برای فروش
      • تست کردن برنامه بر روی دستگاه های مختلف
      • پشتیبانی کردن Screen Size های مختلف
      • آماده کردن AndroidManifest.xml برای آپلود
      • بومی سازی برنامه
      • آماده کردن یک Icon برای برنامه
      • مواردی که برای کسب درآمد میبایست به آنها توجه داشت
      • هدایت کاربران به فروشگاه
      • سرویس Android Licensing
      • استفاده از ProGuard برای بهینه سازی و مقابله با سرقت برنامه
      • آماده کردن فایل ‎.apk برای آپلود کردن
picture
picture

نظر دانشجویان دوره های قبلی
 نظر افرادی که قبلا در این دوره ها شرکت کرده اند  را بدانید.

بهترین ملاک برای قضاوت درباره کیفیت خدمات آموزشی ما نظرات مخاطبینی است که قبلا از این خدمان استفاده کرده اند. ادامه »

picture

تضمین کیفیت
تضمین کیفیت خدمات آموزشی ما موفقیت افرادی است که با ما همراه بوده اند..

Fusce vehicula dignissim ligula. Vestibulum sit amet neque eu neque suscipit consequat quis vel risus. Vestibulum vehicula purus nec dui accumsan fermentum. Read More »

picture

انواع دوره های آموزشی
دوره های آموزشی ما به دو حالت کلی فشرده و طولانی مدت برگزار می شود.

Fusce vehicula dignissim ligula. Vestibulum sit amet neque eu neque suscipit consequat quis vel risus. Vestibulum vehicula purus nec dui accumsan fermentum. Read More »